Vilken härlig dag!

La la la la la la la la la la la! Ni får väl den där låten av Ted Gärdestad i huvudet nu va? Bra! Den är humörhöjande och mysig.

Ja dagen började faktiskt bra. Har sovit som en stock från 00.30 till 06.50 imorse. Jag tittade chockat på klockan och insåg att lille Philip inte väckt oss en enda gång :-o. Oroliga mamman smyger upp och tar pulsen på sin lilla ögonsten som ligger helt orörlig i spjälsängen – jodå han andas och hjärtat slår, allt är i sin ordning. Jag smyger iväg till köket och blandar ersättning och är så elak att jag faktiskt väcker lillen ur sin skönhetssömn när jag sedan återvänder med maten. Efter matningen och allt därtill kommande samt frukost åt mamma och hund så sov vi ända fram till 10.30 – Underbart!

Vi har lekt en stund, promenerat, ätit mat/ersättning, bytt blöjor och nu är det vila igen. Vi har bra rutiner känns det som. Men det är inte så lätt att lära sig hur en bebis fungerar minsann, så det tog i alla fall 2 månader innan det ens kunde kallas rutiner.

Jag ska i alla fall bättra mig med kameran – en blogg kräver bilder för att vara intressant att läsa. Fotade fulsemlan igår, så här har ni den.

Nu då? Tja… är sugen på att baka igen. Sockerkaks-drottningen tänkte pröva lyckan med cookies. Har köpt hem torkade tranbär och hoppas att det blir en fullträff. Men, jag vet inte – den enda gången jag tidigare bakat cookies så blev dom mest sega och hade sån där ”bikarbonats/bakpulver-syra”. Förstår ni vad jag menar? Det blir en sån där konstig sur eftersmak som sätter sig uppe i mjuka gommen. Nåja, får hoppas dessa blir bättre? Kaaanske smäller jag ihop en sockerkaksvariant också? Vi får ju besök ikväll trots allt.

Senare: Och här har ni dagens bakresultat!

Cookien smakade väl sådär… stressad som jag var (ville hinna klart med kakdegen medan Philip sov) glömde riva ner apelsinskal i degen. Tror att det hade blivit pricken över i. Ska göra om receptet lite så tänkte jag dela med mig av det ;-).

P.S. Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.
© Juniphé

One thought on “Vilken härlig dag!

Kommentera

