Vilken vinter!

Fredagens och lördagens snöstorm bjöd på en dryg halvmeter snö här hos oss. Min tappra make började med att skotta bort 30-40 cm tjock snö som samlats på vår 15 meter långa balkong, därefter gav han sig på att skotta hustaket för andra gången i år. Medan han skottade taket så skottade jag entrégången samt påbörjade uppfarten… så kom väghyveln förbi och det var bara börja om. Man kom ingen vart kändes det som, 50 cm åt gången kom man framåt med snörakan. Efter 2,5 timmes skottande vaknade Philip som sovit ute i vagnen så då var det dags att gå in och ordna lite mat till honom. Maken fortsatte snöröjningen, både terasstaket och växthuset fick sig en omgång. Han är duktig han.

Söndagen bjöd på strålande sol och kyla. -21 grader visade termometern *huttrar*. Vi åkte en tur upp till Svärfar och Birgit i Sunne. Birgit hade fyllt år i fredags och vi passade på att fira henne med lite presenter och lite Philipmys. En kort promenad ner till Kolsnäs blev det ju också såklart. Vattenlandet såg föga inbjudande ut så här års 😉

Vi poserade snällt för kameran också, men sedan skyndade vi snabbt hemåt igen.

Vi hade en riktigt trevlig dag med god mat och smarrigt fika (som alltid!) och vi hann koppla av lite också.

Idag vaknade vi upp till ännu ett snöfall. Undrar vart detta ska sluta? För någon vecka sedan pratade folk om att denna snömängd har man inte sett sedan -87, men nu har det ju kommit några decimeter till… så jag undrar vilket årtal vi hamnar på nu? Grannen säger 60-talet? Dessutom, så kommer det säkert mer snö snart. Hur som helst så mår jag personligen inte illa av snön, det känns som ”hemma i Koskullskulle”. Med andra ord så känns det lite mysigt. Men kylan gillar jag inte, även om jag är van vid ännu bistrare vintrar däruppifrån.

P.S. Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.
© Juniphé

Kommentera

