Banoffee-paj à la Kryddburken

Hur ska jag kunna låta bli att göra denna!?

Bildkälla: Kryddburken.se

Låter ju vansinnigt gott faktiskt. Digestivebotten, krämig kolasås, grädde och bananer. Snålvattnet rinner ju till vid blotta tanken. Men som vanligt när jag står för bakningen så lär jag ju inte följa receptet helt ändå. Jag skulle nog busa till det med chocolatechip cookies i botten istället, då jag inte är så jätteförtjust i just digestivebottnar. MUMS!

Hmmm… när är nästa födelsedag mån tro? Tja, svärfar fyller ju år den 10:e. Kanske baka en sådan åt honom? Ja, vi får väl se.

Jag försöker smaka lite på namnet – Banoffé-paj, bAAAnoff-paj?, banoffii-paj? Ordet funkar inte i min mun riktigt… Banola-paj är ju enklare. Eller kör på riktigt Amerikanskt: Banoffee Cream pie. Eller Tonana Cream pie? 😀

2 thoughts on “Banoffee-paj à la Kryddburken

  1. Pingback: Påskafton 2010 « Juniphés värld

Kommentera

