Tycker du att jag är konstig?

Som surfar runt och ”fönstershoppar” på en mängd nätbutiker? Ja, inte alltid bara fönstershoppar, jag handlar faktiskt ibland också 😉 När jag var liten satt jag och drömde mig bort med leksakskatalogen. ”XK” ville mamma att jag skulle markera vid de saker jag önskade mig i julklapp. Sen kom intresset för kläder när man närmade sig tonåren och då satt jag med näsan postorderkatalogerna från i ELLOS, Haléns, Cellbes etc. XK sida upp och sida ner. Jag fick absolut inte allt jag kryssat för, men en stor del av nöjet var att bara sitta och botanisera. Åh, jag njuter än idag av att slita av plasthöljet på mina nya postorderkataloger och insupa doften av trycksvärta, papper och lim. Fast, idag handlar jag inte via katalogen längre. Allt som oftast tittar jag inte ens igenom dom, utan jag går in på nätet och kikar istället. Det tråkiga med många  nätbutiker är att dom är dyrare på varorna än om man köper i vanlig butik. Det är inte bara kläder som fångar mitt intresse, utan jag kikar på allt mellan himmel och jord. Allt – heminredning, fröer och lökar till trädgården, skor, kastruller, barnleksaker,böcker m.m. Det finns ju precis allt!

Så därför lägger jag upp bilder och länkar på prylar som jag gillar 🙂

2 thoughts on “Tycker du att jag är konstig?

Kommentera

