Vilken tavla!

Idag började vi dagen med att måla. Jag letade fram mitt stora akvarellblock och Philips fingerfärger och satte igång. Både jag och lillen fick vara halvnakna för detta ändamål. Det kan ju lätt stänka och kladdas precis överallt så vi höll till på golvet i hans blivande rum. Därinne får man kladda hur mycket man vill. Philip fick stå i färgerna och glida runt ett slag och se vilket fint resultat!

Efteråt blev det tvagning av mor och son och lillen hamnade i gåstolen en stund medan jag fotograferade hans konstverk. När jag kom ut i köket igen så möttes jag av en ”nykräkt” liten gosse som jollrade i högan sky där han banat väg fram till diskmaskinen.

 

P.S. Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.
© Juniphé

One thought on “Vilken tavla!

Kommentera

