Barnkläder…

Dom små liven växer ju så fort och även om det är med sorg i hjärtat man lägger undan dom små söta plagg som han vuxit ur, så är det med glädje man plockar fram de nya plaggen. Det går ju åt en hel del kläder numera när han äter lite annat än enbart ersättning/bröstmjölk, så för att slippa tvätta hans kläder varje dag så får man nästan köpa på sig lite fler. Och faktum är ju att det är rätt kul att botanisera i djungeln av barnkläder. Flickkläder är ju väldigt söta och ROSA… lite för mycket puttinutt.  Hade jag haft en tjej så hade jag nog handlat en hel del från pojksortimentet för att slippa jeans med rosa sömmar och strasshjärta på bakfickan exempelvis. På pojkavdelningen så ser ju många plagg ut som vuxenkläder – Jeans, rutig skjorta, pikétröjjor etc. Och det mesta går dessvärre i blått, blått, blått. Jag har hittat Philips röda body på flickavdelningen och han är så fin i den tycker jag. Tack och lov är det inga volanger eller Hello Kitty figurer på den 😉

Kappahl hade en del fint på sin hemsida såg jag nu. Här delar jag med mig av mina favoriter.

(Bildkälla: www.kappahl.com)

Philip har ju en tjusig fleecejacka att ha nu i vår, men kanske man utökar sortimentet med ytterligare en jacka? En av de två här ovan vore inte fel.

Kommentera

