Planerar lite inför parmiddagen i helgen…

Vi står för för-och efterrätt och det andra paret för huvudrätt. Blev så sjukt sugen på marinerad vitlök och oliver, så då slog det mig – en liten tallrik med italienska godsaker blir ju perfekt till förrätt! Till dessert blir det nötflarn fyllda med en vit chokladmousse och lite hallon och passionsfrukt till det. Ja jag VEEET! Nu blev det en jädrans massa socker igen… men vad ska jag göra? Värdinnan ääälskar söta desserter (jag skyller på henne ;-)) och skulle gråta floder om jag kom med några ostbitar istället.

Då maken varit så duktig och lagat pendlarbilen så har jag Passaten tillgänglig igen och jag ska nog passa på att åka in till Karlstad imorgon bitti och handla till festen och en liten gåva till värdinnan (som liksom hör till). Skulle behöva en tur till IKEA också. IKEAs isbitsformar i silikon är perfekt att frysa grönsakspuréer till sonen.

Han åt för övrigt majspuré idag för första gången och han älskade även det. Jag däremot har svårt för majs och särskilt den där puréen. Nåja, huvudsaken är att han gillar det, då det är han som ska ha den. Lillen äter fortfarande huvudsakligen modersmjölksersättning (NAN2) men vi försöker låta honom pröva lite mat vid några mål per dag i alla fall. Ibland äter han sig mätt, men ibland krånglar han bara. Vi har ett aber dock… vi har ingen barnstol i köket än. Är på jakt efter en vit Hokus Pokus med röd sits.

Tror lillen skulle äta bättre om han fick sitta själv. Som det är nu så gymnastikserar han för fullt och fäktar med armarna. Hmmm… Kanske köpa en sådan imorgon?

One thought on “Planerar lite inför parmiddagen i helgen…

  1. Ett råd, köp inte den!! Har haft den i 2 år och hatar den som pesten för den är så svår att hålla ren. Hamnar mat överallt. Köpte nyss en enkel stol med bricka från IKEA och jag älskar den, mycket hygenisk.

Kommentera

