Frösådd

Nu är det hög tid att förkultivera många av sommarens blomsterfröer. I fjol sommar samlade jag in massor av fröer från mina tagetes och idag åkte dom i jorden. Detta var vanliga gula tagetes och en mer röd/gul variant. Var på Plantagen i förra veckan och shoppade med mamma och pappa och då blev det 2 påsar vita tagetes också, vilka jag också sått idag.

    

 

Till de stora krukorna vid entrén har jag även satt lite silvrig njurvinda

 

Förra helgen satte jag tomatfröer i massor. Det blev 4 sorters tomater:

Foto: www.nelson.se

Har en påse brytbönor och en påse sockerärtor som jag tänkte så senare i vår. Just nu längtar jag efter vår och trädgårdsarbetet… men när man står där i sommar med ogräs till höfterna så är det inte lika roligt längre och då längtar man efter hösten. Jag i varje fall 😉

One thought on “Frösådd

  1. Vad duktig du är. Jag önskar jag oxå hade gröna fingrar. Varje vår brukar jag ha planer på att förså, men det slutar alltid där…i tanken.

Kommentera

