Fredag och vår i luften

Lillen har varit sjuk ett par dagar med feber, halsont, hosta och nästäppa. Han har varit så eländig min mini-man. Han som aldrig vill sitta i famnen och bara mysa utan alltid är på språng, har stäckt armarna efter mig så fort jag satt ner honom. Till och med i spjälsängen sträckte han upp sina små armar. Det är inte lätt att stå emot när han är så go. Fast helst vill jag att han ska sova för natten i sin egen säng, för annars sover varken jag eller han särskilt bra. Men nu var det så eländigt så…

Igår när vi låg och småslumrade på dagen i stora sängen så sträckte han sig efter mig och grät krokodiltårar. Lillen ville ligga så nära han bara kunde, och det fick han ju såklart. Det är väl det enda positiva med hans förkylning – allt mys.

I natt fick vi sova hela familjen. Lillen vaknade bara för mat två gånger och somnade snart om. Vi fick sova  från 23-10… helt otroligt! Vi vaknade till fågelsång och strålande sol. Dock har förkylningen vandrat över till mig, såjag hostar och har ont i halsen, men det känns som en bagatell. Huvudsaken är att lillen mår bra.

Idag har vi lekt lite, gått en promenad med vagnen och bakat banankakor. Ja, jag hade fem bruna bananer på köksbänken som jag behövde använda upp. Så jag slängde ner dom + lite annat i matberedaren och vips så var smeten klar. Gräddade och provsmakade efter svalning – gott! Trodde jag inte då jag knappt hade tillräckligt med smör att smörja formarna med och dessutom var strösockret slut. Det senare löste jag med lite sirap och florsocker 😉 Man tager vad man haver! Den ena blev en vanlig banankaka med skivade bananer ovanpå och den andra vispade jag ner kakao i. Inte dumt alls faktiskt. Konstigt nog så blir det som jag tror ska bli jättegott, inte särskilt gott alls och tvärtom. Nej, någon bagare/konditor blir jag aldrig.

Ikväll vet jag inte vad vi hittar på, det blir nog bara bus med Philip, matning av Philip, en stund vid datorn, nattning av Philip och nattning av sig själv. Precis som alla andra dagar 😀

I helgen däremot hoppas jag på fint väder för jag tänkte faktiskt tvätta fönster och fönsterbrädor, fortsätta med rensning av mossa och gräs mellan sjöstensplattorna, tvätta av entrétrappen och, om tid och lust finnes, måla trappräckena och fönsterblecken på entrésidan. Utöver detta står som vanligt storhandling och städning på schemat.

Lämna en kommentar