Imorgon…

är det begravning för min väns mamma. Jag har skjutit det framför mig och inte vetat riktigt hur jag skulle göra. Men när jag vaknade idag så visste jag med en gång – Klart jag måste skicka en hälsning! Jag vet inte ens varför jag tvekat? Jag borde veta bättre än att tro att dom nära sörjande skulle misstycka. Men nu är det gjort och det känns bra. Det blev ett telegram med en bidrag till Hjärtebarnsfonden.

Jag känner så för min vän och hennes anhöriga och särskilt morgondagen måste vara väldigt tung. Men begravningen brukar vara ett vackert avslut och en chans att  få ta farväl och jag hoppas att det från och med nu blir en gnutta lättare. Sen kommer ju allt det andra som måste tas tag i och bara det är ju ett berg att bestiga, men jag tror dom finner kraft hos och stöttar varandra.

Ni finns i mina tankar.

Den här bilden tog jag samma dag som min vän och hennes familj kom hit till Värmland och hälsade på oss. En ensam vacker solitär ros med sammetsblad och daggdroppar. Den passar nu tycker jag.

P.S. Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.
© Juniphé

Kommentera

