Lillen 6 månader och middag i goda vänners lag

Jag i går fyllde vår lille prins 6 månader. Kan knappt fatta att det är sant, min fina lilla kille. Han fick en sorteringsbox från Micki, vilken han är för liten för än, men ändock – lika bra att börja samla. Han var busigare än någonsin igår och tjoade och skrålade när vi var på ICA Maxi, och han fortsatte med detsamma när vi kom hem. Jag kröp runt matsalsbordet och lekte tittut mellan stolsben och bordsben och han tjöt av skratt! Han jagade mig med sin gåstol och visste inte till sig av lycka när han kom ifatt mig 😀 Han är så rolig!

På kvällen kom våra goda vänner Karin och Andreas på besök. Vi fick en tjusig bukett rosa rosor som var pricken över ”i” på bordet. Vi åt lite tapas. Grillade lite och sen blev det mascarponedessert. Supergott!

Vi pratade och pratade och tiden gick alldeles för fort. Vi kom i säng ganska sent och när lilleman ville äta klockan fem imorse så kände jag mig rejält bakis – trots att jag inte tagit en droppe alkohol… Det var väl tröttheten som tog ut sin rätt? Men trevligt var det igår och vi längtar tills vi kan ses igen. Tack hörrni! 😉

P.S. Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.
© Juniphé

3 thoughts on “Lillen 6 månader och middag i goda vänners lag

  1. HAHA, Snajsiga bilder. Tack än en gång, det var avslappnat trevligt och framförallt så gott!! Å tack för att du tänkt på mig som är så besvärlig i matväg.

    Kände mig bakis idag jag med trots noll alkoholintag..har sovit flera timmar på dan!
    KRAM

  2. Vad mysigt ni verkar ha haft det. Och vilken lyxmat!! Blir alldeles jättesugen när jag ser bilderna. *slurp* 😀 Får jag fråga hur du gör efterrätten?

    Tänk ändå vad stor han blivit, lilleman. Snart racar han runt huset med apostlahästarna istället för gåvagnen, DÅ blir det full fart. Been there, eller snarare AM there. 😀

    Kram

Kommentera

