Langa hit ytdesinfektionen och handspriten!

Nu är det min tur att ta hand om magsjuklingar! Lillen har varit dålig lite till och från, men dricker bra. Som mamma så brister hjärtat miljoner gånger om när han är sjuk och mår dåligt och idag var en sådan dag då jag grät uppgivet flera gånger… vad kan jag göra? Han skriker av hunger och magont, men ger jag honom maten för fort så kräks han upp den. Så här har jag pytsat ut 5-20 ml var 5:e till 20:e minut av modersmjölksersättningen. Han kan dock vara ganska glad och leksugen mellan varven och det är ju ett friskhetstecken i varje fall.

Maken ligger nerbäddad i sängen, under dubbla täcken, fullt påklädd och med feberfrossa. Han trodde nog han skulle klara sig, men nu blev det inte så.

Jag då? Jo, jag och sonen har båda varit sjuka sedan i onsdags. Jag har samtalat med porslinet några gånger… men höjdpunkten var i fredags då jag på ett dygn fick uppsöka toan runt 30-40 ggr – och då överdriver jag inte. I går lördag kom dock pappa hit med lite ”stoppande” tabletter och nu mår jag rätt bra.

Så nu ska jag ta hand om make och son, och kanske be till gudarna om snabbt tillfrisknande för far och son.

3 thoughts on “Langa hit ytdesinfektionen och handspriten!

  1. Jaaa det gör så ont när de små är sjuka. Nu hoppas jag verkligen att det vänder och att ni blir friska.
    Massor av kramar till er alla. Klarar Lisa sig?

Kommentera

