Tjohooo!

Min auktionsvinst ligger och väntar på mig på OKQ8! Får skynda dit imorgon när dom öppnar och hämta ut mitt paket med Timo Sarpaneva’s Festivo ljusstakar från finska Iittala.

För någon månad sedan budade vi hem två stycken av den minsta varianten med en ring, och efter några förluster så lyckades vi även komma över två stycken med två ringar till ett brakpris!

Jag har suktat efter dom där ljusstakarna i flera år… dom har ju varit görbilliga dessutom. Har bara inte fått fingrarna ur budat på dom. Men nu börjar dom bli omåttligt poppis och i och med det skjuter priserna i höjden… så innan dom blir alltför dyra så försöker vi få tag i ett gäng ljusstakar. Några till behöver jag allt innan  jag är nöjd. Vill ha några med tre ringar och några med fyra, men sen tror jag det räcker 😉

För er som inte vet vilka jag pratar om så ser ni en av dom på denna bild…

”Ahhhhh, såna? Ja, men sådana hade mina föräldrar i bokhyllan hemmavid” tänker ni väl nu 😉

P.S. Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.
© Juniphé

3 thoughts on “Tjohooo!

  1. Kul!! Jag köpte på mig 12 stycken i alla höjder för ca 6-7 år sedan – då var de billiga!!

Kommentera

