Midsommarfirande 2010

Det blev en härlig dag Midsommarafton 2010. Första gången på många år som det inte regnade en droppe just den dagen. Då vi stod för firandet i år så var det en del förberedelser och fix på morgonen. Jag fick sock susa iväg in till Karlstad och köpa hem 10 plasthinkar från Biltema för att kunna färdigställa växthuset. Ja, jag har ju talat en del om vårt växthus och allt ogräs etc. Nu är det urgrävt, markduk ilagd, på med en dryg kubik grus, några stenplattor och sen in med tomaterna och… Voila! Se så fint det blev! Lättskött och bekvämt!

Mamma, Pappa, Svärmor och hennes make kom på middag. Vi bjöd på matjesilltårta, fiskpaket från grillen och crèma di mascarpone med jordgubbar till dessert. Gott!

Lillen poserade lite i sin fina kanelbulle-body och passade på att äta gräs 😉

P.S. Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.
© Juniphé

2 thoughts on “Midsommarfirande 2010

  1. Jag gjorde också matjestårta till förrätt. Det är så sjukt gott så jag kan lätt äta upp hela själv. 😀

    Men gud vad söt han är lillplutten! ❤ Och gräset smakade …? Gräsligt? 😉

Kommentera

