Känns som utomlands…

Varmt och fuktigt. Önskar jag kunde ta på mig något snajsigt och åka in till stan för att träffa goda vänner över några glas vin på en uteservering. Lite trevlig musik och massor med folk i rörelse. Det vore nått det! Såna här dagar bäddar för samkväm 😉

Nåja, min dag blev inte så dötråkig som man kan tro… Vi har lekt med lillen, badat i poolen, solat, grillat och bara allmänt slappat. Riktigt nice.

Jag är så galet nöjd med mina fina blomlådor och krukor i år. Ja innehållet i dom alltså… ska försöka få hit en barnvakt imorgon så att jag får röja och rensa på entrésidan. Sedan ska  jag ta lite bilder och visa hur fint det är där nu. Ja överhuvudtaget börjar trädgården arta sig… Mycket kvar såklart. Det är ju ingen liten trädgård direkt. Men det kommer bli så bra när jag får det som jag vill ha det.

Inte så mkt som återstår för detta år… Björnbärsplantan ska planteras och den ska klättra på en spaljé som vi ska bygga. Sen ska granen nere vid brunnen sågas ner. I övrigt är det endast underhåll, rensning och beskärning som hör till sysslorna. Bra det!

Vad annars? Tja, en vecka kvar till semestern. Härligt får jag lova att säga. 3 hela veckor med mina fina familj. Vi har väl inga direkta planer direkt utöver en eventuell tripp ner till shoppers-heaven ”Ullared”. Skriver eventuell just av den anledningen att vi inte riktigt är säkra än på hur vi gör… ekonomin avgör ju såklart och sedan dagsformen 😉 Men om vi åker så ska vi låna svärmorans husvagn. Det är så bekvämt med den när man har en liten (snart) 8 månaders. Och dessutomså finns det plats att stuva in shopping-fynden också :-D.

Fast, nu ljög jag ganska rejält… ”inga direkta planer” innebär renovering av gillestugan. Golvbyte och diverse fix som följer på det. Ett stort projekt faktiskt som även innefattar byte av golvreglar osv. Ut med parketten och in med heltäckningsmatta! Yey! Sååå, ja visst finns det planer 😉

En liten observation bara: Jag är lite av en trendsniffare… 2 år i rad har jag haft tagetes i mina blomlådor här hemma – tro mig, om ett par år så är dom värsta modet! 😀 Jag läste det senast igår på en sida. Och vårt petrolblåa sovrum… tror ni inte Simon och Thomas använde den färgen i ett program för att den är ”Up and coming”. SATC’s egen Carrie fick blåa fina väggar i sitt sovrum i film nr 1… vita och bruna detaljer till det. *Ser mig omkring i rummet*… Hmmm, jag känner igen mig 😉 Hahaha. Jag letar alltid efter sådant som folk inte vill ha just idag, men om något år eller så 😉 Näää, vaddå skryt? Jag inser bara fakta och vältrar mig i min goda smak 😀

4 thoughts on “Känns som utomlands…

  1. Ha, ha, vårt sovrum är knallblått … sedan 10 år tillbaka! NU har vi beställt ny säng och skall fixa om men istället för att ta bort det blåa skall vi nog bara piffa till det. Väntar man tillräckligt länge så 😀

Kommentera

