Jävlar i min låda!

En halv arbetsdag kvar och sen är det SEMESTER! Jag har ju bara jobbat en si sådär 5-6 veckor nu sen mammaledigheten, men det är sommar och på sommaren ska man vara ledig ju.

Philips rum är påbörjat efter mycket snack och lite verkstad. Har spacklat, slipat och skulle, enligt min planering, lagt golvet i afton. Alltså vara i slutfasen av rummets facelift – men av någon outgrundlig anledning så har jag haft panikångest i veckan. Två attacker blev det… tankarna snurrar, jag får ont i kroppen och en känsla av jag tappar kontrollen översköljer mig. Men det gick bra, jag fick gå igenom alla känslor och prata ut och framförallt reda ut alla tankar, som vid en attack hopar sig i huvudet. Dödsångesten närvarar och i några timmar är jag religiös och ber till diverse gudar i hopp om att någon ska lindra min oro.  Jag har ju haft det förr x-antal gånger och har lärt mig hantera det på ett bra sätt. Det tokigaste av allt är faktiskt att jag själv har försatt mig i detta mående… Jag försöker hinna med saker, samtidigt som maken ska hinna med saker och utöver det har vi lille älsklingen som behöver oss mest av allt i världen… och det dåliga samvetet hos en mamma i kombination av stress och kass planering gjorde att jag slog i bott. Men jag upprepar, det gick bra, så fort jag inser att det är en ångestattack och inte en hjärtattack, blodproppar, cancer etc. så börjar jag läka mina tankar. Så jag valde alltså att låta Philips rum vänta ett par dagar och istället göra något åt mitt dåliga mamma-samvete och spendera all hemmatid med min fina son istället. Blommorna och växthuset vattnades med lillen i en sele på magen och sen har vi lekt och myst i massor varje kväll. En liten kille som han är som ett stort plåster för en mamma som är lite trasig 🙂 Och nu mår jag toppen igen!

Annars då? Tja, jag fyller år imorgon igen och som vanligt så har jag inte köpt något att bjuda på på jobbet – ids verkligen inte. Det är så omständigt inbillar jag mig… När jag fyllde 30 bjöd jag i alla fall på glass. När jag fyller 40 kanske jag bjuder på något igen?

Här hemma planeras inget firande… tror nog att mamma och pappa kikar över en sväng och jag hörde att maken ska baka tårta åt mig (min raring), men mer vet jag inte om det blir. I nästa vecka har svärfar och hans Birgit planerat någon ”happening” i Torsby till min ära 😀 Det blir spännande och jag håller tummarna för fint väder och en nöjd son.

6 thoughts on “Jävlar i min låda!

  1. Men oj, skönt att du kan hantera ångesten så den inte tar över och hey, bra prioriterat, rummet blir klart, vad spelar några extra dagar för roll?
    KRAM.

    • Jag får det så sällan numera. Och dessutom så har jag lärt mig se tecknen och hantera den när den väl kommer 😉 Rummet ja, ja det blir väl klart någon gång 😉

    • Tack Astrid!

      Håller med dig! Döm om min förvåning när det bjöds på smörgåstårta och chokladpraliner till fikat på jobbet 😉 Nu visste inte ngn att jag fyllde, men jag påpekade att det var precis vad jag behövde idag 😀

      • Kolla, jag kan svara rätt nu! 🙂

        Haha, det blev ju perfekt! Du skulle sagt: Ja och eftersom jag fyller år idag så bjuder jag på smörgåstårta och praliner (så länge inte den som fixat det var i rummet är klart 😛 )

Kommentera

