Från Torsby till Memphis!

Idag har vi varit på en roadtrip som heter duga! Vi åkte först upp till Sunne där vi och mina föräldrar mötte upp svärfar och Birgit i deras hem. Efter en kort rundtur i trädgården så åkte vi norrut mot Torsby. Där blev det hämtpizza (Gudomligt god!!!) på en utsiktsplats vid hembygdsgården. Riktigt mysigt ställe vill jag lova! Vi var där för att fira mig som fyllde år i förra veckan.

Sedan åkte vi vidare ut i vildmarken. Östmark och finnskogarna närmare bestämt. Första anhalt var även det en hembygdsgård, fast denna låg mitt ute i skogen i anslutning till en liten koppargruva. Där var omålade timrade stugor och lugnt och stilla, bortsett från forsen i bakgrunden och en och annan busig vovve 😉

Sedan glömde jag släpa med mig kameran (OK, jag orkade inte… Philip hade skrikit nästan hela den långa bilresan – förutom de mysiga anhalterna då han sken som en sol – så jag var lite trött :-D) och det var ju dumt. För sista anhalten blev Memphis! Mitt ute i de värmländska skogarna ligger ett bondsamhälle (?) som heter Östmark, där bor en lustig kvinna som älskar Elvis så mycket att hon bestämde sig för att starta ett Café/Frisörsalong i riktig ”American Diner” stuk, precis som hon upplevde Memphis med määäängder av Elvis prylar, foton, filmer etc. Ja, kolla in hennes hemsida! (Klicka på bilden nedan)

Vi åt glass och drack Coca-Cola (tyvärr inte ur glasflaska… det hade varit pricken över i det ;-)) och lyssnade på valda låtar ur Jukeboxen. Mysigt!

100724 Bilder har inkommit från Svärfar och Birgit i Sunne!

P.S. Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.
© Juniphé

Kommentera

