Några bilder från trädgården igen…

Åh, jag bara älskar trädgården i år! Tidigare har jag suckat tungt och känt som om jag tar hand om den förra ägarens trädgård. Men mer och mer förvandlas den till vår egen plats och nu börjar jag tycka så mycket bättre om den. Växthuset är ju verkligen toppen efter sin makeover. Man kommer in, känner doften av tomatplantor, plockar några jordgubbar ur krukan, tjyvar tomatplantorna och klipper lite på vinrankan… Inte ett ogräs som får min puls att höjas. Det är rent och städat och ordning och reda, enkelt penkelt!

Rosen heter ”Bonica” och är en remonterande vacker sak. Doftar inget, men blommar  från slutet på juni till långt in på senhösten.

Se bara så lättskött och nog är det fint alltid! Särskilt nöjd blev jag med sjöstensplattorna bland gruset 😉

Mina ljuvligt vackra vallmo. Har inte en susning om vad de heter mer, men den är ettårig och frösår sig gärna. Ska samla in lite frökapslar och försöka kultivera lite till våren så att jag kan göra lite snyggt i något annat land nästa år 🙂

Är jag vaken sover ingen” står det på Philips t-shirt… och ja det stämmer ju. Just nu kör vi stenhårt på vår egen variant av 5 minuters metoden… 2-3 minuters metoden heter den. Skulle lillen gråta otröstligt så är det inte sömn han behöver, då är det något annat som felar. Nej våran minikille vill helst leka när klockan är långt efter läggdags och hoppar och skrålar i sin säng. Så nu får han vara ensam i 2-3 minuter, sedan går vi in och kysser godnatt och lägger ner busen – stoppar i nappen och ger honom snuttefilten, sen ut igen. Idag tog det bara 3 ”besök” innan han sov 😀

P.S. Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.
© Juniphé

Kommentera

