Börjar bli gammal?

Igår kände jag mig verkligen som en gammal hagga. Det var party med goaste tjejjorna, med därpå följande rumpskak, på ”inneklubben” Tempel i Karlstad. Jag har hört så mycket gott om stället och hade höga förväntningar. På ena dansgolvet spelades bara ”House” musik, vilket jag var måttligt road av… ja dom andra i truppen också. Vi satte oss i en soffgrupp och iakttog de unga förmågorna, på runt 19-20 år, som i kortast tänkbara klänningar (eller var det tröja och linnen?) kråmade sig likt strippor på dansgolvet.  Varför liksom? För att jämföra tampongsnören eller? Det var ytterst smaklöst och kräkset åkte hiss i magstrupen.

Vi gick vidare till nästa dansgolv och där spelades gamla slagdängor från det glada 90-talet… 90-talet liksom?  Vad hände med 80-tals musiken? Tja… kanske är det tidens gång? Vi har ju kommit in i 2010-talet nu.

I övrigt har väl inte mycket förändrats sedan tidernas begynnelse. Honorna dansar och fnittrar och låtsas ignorera de brunstiga hannarna som cirkulerar och flåsar sina offer i nacken och luftjuckar i hopp om en invit.

Ja, alltså bitter är jag inte. Ty även jag blev flåsad på och luftjuckad – men efter några minuters ignorerande från min sida så drog ungtuppen vidare 😉 Så trots att mitt inre skrek ”Vad fan gör du här din gamla hagga!?” kan det ju inte ha synts utanpå? Eller så kanske han var ute efter en erfaren kvinna 😀 hahaha!

Vid slutet av kvällen/natten blev jag för första gången i mitt liv kallad för MILF 😀 Det ni!

4 thoughts on “Börjar bli gammal?

  1. Håller med dig fullständigt! Speciellt när det gäller de korta klänningarna eller är det linnen? De kanske hade glömt brallorna? 😉 Det är faktiskt inte snyggt på någon. Och det han inget att göra med vilken kroppstyp man har, för det spelar ingen roll om man är pinnsmal, för det är inte snyggt ändå. Vad det gäller musik, så gillar ju jag det mesta, men man blir ju alltid lite mer ”skuttsugen” när det kommer några gamla godingar, men å andra sidan är väl det bästa om musiken blandas så det passar alla. När det gäller att dansa som strippor, så håller jag också med. Tror att många unga tror att de måste hävda sig med att vara så utmanande som möjligt på dansgolvet för att få hugg, men de killar som hugger på sånt är knappast killar man vill dela livet med…

  2. Jag är också gammal, men det är väl så det ska vara. Det vore mer pinsamt om man ”betedde” sig som snorjärsen 😉

    MILF, där ser man! Jag fick höra det när jag var på Erikas skola i Sunne. Det var kluvet, jag blev både förnärmad och lite mallig. Bedrövligt! 😉

Kommentera

