När man jobbar försvinner blogg-tiden…

Jobbar heltid och kommer hem till en mammig liten kille och en egentids-suktande pappaledig make. Inga fel med det, jag älskar att vara med min lille gosse. Men någon flitig bloggare blir jag dessvärre inte. För att vara en aktiv bloggare så krävs det att man har mycket fritid antar jag 😉

Nåväl… På jobbet är det jättekul för det mesta. Har hamnat i ett kanonbra arbetslag och jag lär mig massor samtidigt som jag inser att jag kan mer än jag tidigare trott. Fantastiskt roligt även om vi har massor med ”tunga” patienter.

Lillprinsen här hemma växer och frodas. I förrgår fick vi ett stoooort paket med posten från våra vänner i Malmberget. Det var kläder till Philip i RÄTT storlek. Vi har suckat tungt ett tag då det än en gång ska rensas bort för små kläder och det ska köpas nytt… men nu fick vi enormt god hjälp på traven. Och dessutom har svärmor köpt både höstoverall och pyjamasar till Phille, så nu klarar vi oss ett tag :-).

Helgens utflykt till Närke uteblev och vi fick besök därifrån istället. Phille uppskattade verkligen all uppmärksamhet och var i sitt esse hela dagen/kvällen…särskilt kvällen. Återigen blev nattningen en långdragen historia.

Värstingbilen på uppfarten tillhörde dessvärre inte Philips föräldrar utan…

… Magnus (höger). I soffan ser ni Anton som försöker se på TV medan lillkusinen Philip håller låda och använder Anton som bilbana 😉

Kolla vad tjusig man är i morbrors gamla sparkdräkt från 70-talet. Riktig Travolta-pose 😉

P.S. Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.
© Juniphé

One thought on “När man jobbar försvinner blogg-tiden…

Kommentera

