Julen är här!

På IKEA är det julstämning vill jag lova! Ni kan tro att julgalningen i mig blev varm och lycklig när jag såg allt pynt, jultextil, belysning, blommor etc. I huvudet spelades ”The Christmas song” med Nat King Cole och så var julstämningen här igen! Ingen annan högtid/årstid betyder lika mycket för mig. Och nu, när vi har Philip, är det ju roligare än någonsin.

Jag köpte på mig en ljusslinga, lite julgranspynt, fläktskåp x 2, plastblommor… men ingen lampa till Gillestugan. Att det ska vara så svårt? Vi ska ta oss en tur till Markslöjds Lampshop på Bergvik här framöver, där finns en hel del fint också och kanske kan vi finna en takfläkt också? Sen finns ju Kungslyktan inne i stan? Och snordyra Incentro vid Inre Hamn… Ja vi får se vad det blir.

Gillestugan har fått reglar och golv nu. Maken och en kompis (som är snickare) slet som djur igår och det blev jättebra verkligen! Nu börjar ju det roliga!

Men ack det roliga som varar länge… Hunden är återigen sjuk – UVI:n kom tillbaka bara en vecka efter medicinstopp. Och som om inte det vore nog så ser det mörkt ut för vår värmepanna… Den tappar vattentrycket och vi kan inte spåra ngn läcka utanför pannan, så då är det inte mkt hopp kvar för den gamle kraken. Detta innebär en rejäl ekonomisk smäll för oss. Runt 50-100 stora sedlar får vi punga ut för en ny pelletspanna + installation etc. och det schviiiider kan jag lova.  Men det måste ju göras.

Kommentera

