¡Basta ya!

Jag känner att bägaren börjar rinna över nu… ena eländet efter det andra avbyter och som grädde på moset så gav cirkulationspumpen upp idag. Jag ser tusenlapparna få vingar och flyga iväg… lånade tusenlappar dessutom. Visst, sånt här händer ju, men inte allt på en och samma vecka! Jag blir snart knäckt.

Gillestugans renovering haltar sig fram…motivationen liksom försvann med allt som helt plötsligt tillkom. Jag kan nästan förstå dom anmäler sig till ”Arga Snickaren”, blir det för mkt så orkar man inget. Fast för mig är det inget nytt direkt… jag vet att jag är sån. Jag står inte ut med för mycket på en gång. Att leva med halvfärdigt fixar jag inte och därför har vi tagit ett rum i taget och pausat där emellan. Jag minns när vi var på hus-letar-jakt för ett par 3-4år sedan och ett av husen såldes privat på Blocket. Vi åkte dit och möttes av ett halvfärdigt hus. Golvlister saknades i de allra flesta rum, taklister likaså, tapetskarvar mitt på väggen (ni vet, rullen tar slut och istället för att använda sluttampen till småskarvande runt fönster etc så sattes den upp mitt på väggenoch ovanför satte man tapet från nästa rulle), köksskåpen hade olika stil på luckorna – för man hade kommit över ett parti billiga luckor, men inte tillräckligt många… ja, ni förstår.

Men, men… hela källarvåningen är i kaos, möbler och prylar högt och lågt, för istället för ett rum som tömts för renovering blev ju ännu ett rum tömt pga vattenskadan. Jag är ju tacksam för att vi har ett stort hus, för annars hade det inte gått att röra sig här.

Vi har iaf fått tag i en toppenkille till rörmokare och inte nog med att han kom hit kl.20.10 i måndagskväll för att hjälpa oss i eländet. Han ringde igår kväll och frågade om han möjligtvis kunde få komma hit och installera våra nya element redan imorgon söndag! Han hade det så påställt till veckan och ville få undan lite jobb 😉 P-O Ström heter han och finns i Vålberg.

Nej nu ska jag snörvla vidareoch kanske vila en stund medan lillen sover.

2 thoughts on “¡Basta ya!

  1. Tyvärr brukar det vara så att eländena hopar sig när det gäller dyra saker till huset. Förstår att du känner dig frusterad, det är bedrövligt att ha det halvklart men att göra färdigt kostar ju..Inte roligt alls.

    Ni vet väl att ni har tillgång till snickarmannen fler ggr om det skulle behövas, han är billig och villig..haha!!

    Schysst rörkmokare!

    • Du kan tro att vi uppskattade hans hjälp! Så duktig! Vi hör säkert av oss till mannen din i framtiden. Än så länge klarar vi oss (försäkringsbolaget anlitar byggfirma åt oss), men det kommer väl fler projekt i framtiden 😉 Typ uterum, kök osv. Fast det får vänta ngt år iaf 😉

Kommentera

