Pust och stön!

Folktandvården Värmland byter journalsystem och idag var det dags för vår klinik att påbörja installation och utbildning av personal. En hel del tekniskt strul var det ju – såklart – vad annat kan man vänta sig? Men vår ”Lärare” Anki var en klippa som tog oss igenom dagen utan större problem. Vårt gamla journalsystem Effica går i graven och ersätts av Carita och de tu är helt olika till funktion och utseende. Efter en hel dags utbildning har vi lärt oss att utföra en vanlig undersökning på en patient. Imorgon ska vi lära oss resten 😮 Scheeesus – hur ska det gå?

Jag känner mig dock rätt glad över hur pass mycket smidigare vissa delar av Carita är i jämförelse med Effica. Det är mer överskådligt och jag TROR att när man blir mer varm i kläderna så kan det gå snabbare att ta sig igenom vid behandling.

Just nu är jag helt slut i huvudet… Vill bara gå och lägga mig. Men, maken fyller ju år idag – 30 år dessutom – så jag får nog hålla mig vaken en liten stund till 🙂

2 thoughts on “Pust och stön!

  1. Åhh nytt datasytem, hoppas att det blir smidigare. Vi har ngt som heter Viva. Enkelt tycker jag. 🙂

    Igår var jag hos tandläkaren för första gången på mååååånga år. Allt såg bra ut, trots att jag hade tandvärk och trodde att nåt var galet kunde de inte hitta nåt. Skönt men tråkigt att ha ont. Det går upp i huvudet och nacken så det är väl bara att vänta och se om det blir värre eller bättre, igår fanns det inga indikationer på nåt alls. Hoppas att Lars hade en bra födelsedag. 🙂

  2. hej ! Grattis till stora grabben. Jag kommer gärna en annan gång. Men stort grattis . Och kram kram kram från mej och mille.

Kommentera

