Ser tillbaka på dagen…

Utbildningen i Carita fortskred i ett rasande tempo. Idag skulle ”alla bitar falla på plats” och nu ska man liksom kunna detta… HJÄLP! Våra handledare gjorde ett bra jobb även idag (idag utökades styrkan med en Lena ;-)) och dom lugnade oss stressade och nervösa tandvårdsfôlk.

Slutet av dagen ägnades åt att föra in redan bokade patienter från Effica till Carita… det var ett mastodontjobb som krävde en hel del tankeverksamhet. Jag fick dock beröm av handledarna över att jag var så skicklig och snabb och dom tyckte visst att jag skulle vara den som stöttade mina arbetskamrater när vi till veckan kör skarpt. Hmm… nåja, SÅ duktig är jag inte, men jag jag tror jag börjar fatta galoppen iaf.

Efter en tokstressig utbildningsdag gick jag hem till mamma där jag försökte varva ner en stund i soffan. Snart kom storebror, maken, Phille och Lisa och mamma bjöd på palt… MUMS! Philip åt palt för första gången och den rediga lilla gossen gillade det så klart 😉

Sen skyndade vi hem… 2 smörgåstårtor, 24 kladdkaksmuffins och några kolakakor senare så är det dags för bingen. GÄÄÄSP!

Kläder får tvättas imorgon och dukning får också vänta… blir nog körigt, men det blir nog bra i slutändan ändå 🙂

Gonatt!

Kommentera

