Fan vad jag är bra!

Hade en ”tung” parod-patient idag. Kron/bro och hela köret… och så grav tandlossning på det. Usch vad jag har våndats inför detta besök… Träffade patienten för första gångenpå försommaren och sedan återbesök efter semestern – Det såg inget vidare ut då. Jag hade inget större hopp och hade bokat in en duktig kollega tillsammans med mig för att hjälpa mig och råda hur jag skulle gå vidare. Döm om min förvåning då de allra flesta 9-10 mm fickor hade MINSKAT i djup! Helt otroligt vilken kooperation från patienten och vilket gensvar på min behandling! Shit pommes frites, jag börjar verkligen bli duktig på mitt jobb! YEY! Så min kollega kände sig överflödig och gratulerade till gott utfört arbete 😉

*stolt*

Solskenshistorier gillar jag.

Jag har sagt det förr,men jag säger det igen: Jag stortrivs på mitt jobb nu! Jag känner mig trygg i min yrkesroll och räds inte att prova på nya saker, det nya journalsystemet tar förvisso musten ur mig – men jag har fattat hur det fungerar och vet hur man gör iaf. Jag gillar mina arbetskamrater och vi har det riktigt mysigt ihop numera. Jag säger numera, för det har inte varit så tidigare – inte sedan jag började på kliniken 2007. Jag har inte haft söndagsångest en enda gång sedan jag började jobba igen i maj… Jag snarare längtar till jobbet. Det är så roligt!

3 thoughts on “Fan vad jag är bra!

  1. Vad härligt att läsa! Det är ju så viktigt för välmåendet att man trivs på jobbet. Hoppas det fortsätter så, och en extra kram för ditt bra utförda jobb! Sträck på dig!

    Kram

Kommentera

