Första natten i egen säng!?

Efter kvällsbadet, pyjamas, joggingrundan runt matsalsbordet och gröten gick jag som vanligt ut i köket för att värma välling till lillen. Han rusade runt och vildade sig som vanligt, men kom snart till mig med sin snuttefilt tryckt mot kinden. Ganska snart försvann han igen och när han kom tillbaka hade han en napp i munnen och snuttefilten tryggt i handen. Vällingen var klar och jag följde efter lillen in i hans rum och jag frågade honom om han ville sova i sitt rum inatt. Han tittade lite frågande på mig och jag sa:

– Ska du lägga dig i sängen?

Sagt och gjort… han klättrade genast upp och pappa fick komma med täcken (japp 2 st… en för att ligga på och en för att sparka av sig under natten) och kuddar (japp 2 st… 1 babykudde är för tunnt och en vuxenkudde är lite för tjock). Han drack sin ”Lälle” (Välling) och efter lite bökande så sov han.

Så nu undrar jag? Vad händer nu? Ska det vara så här nu? Vad gör vi om han kommer upp? Ska vi lägga tillbaks honom eller ska han sova i spjälisen då?

På tal om ngt annat: Philips kompisar M och O som var här igår har idag fått vattkoppor… så Phille kommer nog insjukna lagom till julafton 🙂 Måtte det bli en mild variant *Ber en bön*. Nåväl… inte mkt att göra, det ska ju avklaras det med.

Kommentera

