Underbar Jul!

Dagen började med lite för mkt stressande från min sida, men då jag insett att jag inte behöver ha kontroll på ALLT, så slappnade jag av totalt. Det var så gött att bara sitta där på golvet och leka med Philip, mitt i förberedelserna, bara för att han ville vara med sin mamma och jag ville vara med honom.

Medan Lars, Marie och Martin kockade i köket så var Philip på ett ngt mindre strålande humör (sovit för kort lunchlur), men lagom till Kalle Anka så slutade han kinka och kunde lugnt invänta julmaten. Vilken god mat sen! Jag lovar, inget julbord någonsin klår det hem-lagade. Inga utsvävningar i form av sweet-chili glaserad julskinka eller sushi… traditionella smaker, enkla smaker, riktiga råvaror och helfeta produkter. Så ska det vara, då är det jul. Till dessert i år blev det som vanligt parfait… men denna gång provade vi på saffransparfait och den var riktigt smarrig, särskilt med de röda vinbären till (Recept hittade vi på ICA.se).

Julklappar i massor delades ut… ska jag vara ärlig så har jag inte så bra koll på Philles julklappar, men jag skriver om det imorgon i hans blogg när han fått fler klappar av farfar och Birgit.

Jag fick en massa trevliga saker i år: Nagelvårdsset, Lancôme mascara, lyxiga chokladpraliner, 2 kuddfordral från Gripsholm, 2 olika påslakanset (x2), CD-skiva med Take That och Leila’s nya kokbok ”One more slice”. Jag är mkt nöjd! Och lyssnar i skrivande stund på ”The flood” 😉 Klart jag ska ha den skivan, då jag har alla de tidigare TT skivorna.

Här ser ni några bilder från dagen:

P.S. Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.
© Juniphé

Kommentera

