Återblickar

Årsskifte och då ska alla med blogg svara på frågor! Ja så skriver Astrid i sin blogg och jag är inte sen att lyda 😉

Gjorde du något 2010 som du aldrig gjort förut?
Ja massor med barn-relaterade grejjer…

Höll du några av dina nyårslöften?
Vilka löften? I år sattes det inga löften…
 
Blev någon av dina vänner förälder i år?
Ja visst, flera faktiskt! Fast att Philippa och Henrik fick en liten Fredrika värmde lite extra 😉
Dog någon som stod dig nära?
Nej, och tack gode Gud för det.
 
Vilka länder besökte du?
I år har vi verkligen ”Globetrottat”- Förutom en massa utflykter i VärmLAND, så blev det någon tur till ”NärkeLAND” och i somras när vi var ner till Ulricehamn (Västra GötaLAND) så passerade vi DalsLAND (tror vi stannade och kissade på ngn mack där).
 
 
Är det något du saknade år 2010 som du vill ha år 2011?
PENGAR!
 
Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Fan vad svårt! Philips 1-års dag, Lars 30-års dag (nåja, kalaset iaf)…
Vad var din största framgång 2010?
Jag trivs ÄNTLIGEN på mitt jobb!
Största misstaget?
Jag kan inte komma på ngt…
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Förkylningar och en kräksjuka som hette duga… och några smågrejjer. 

Bästa köpet?
De 4 nya elementen är ju som en skänk från ovan (-16.000:- dårå). Mina tjusiga vinterkängor är ju bara såååå sköna… också ett mkt bra köp.


Vad spenderade du mest pengar på?
Renovering x 3 !!!
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Massor… Philip gör mig alltid glad, mina patienters goda kooperation, att C funnit M och att M funnit M 😉 Mmm!

Vilken sång kommer alltid att påminna dig om 2010?
Lady Gagas ”Alejandro” och Lisa Nilssons version av ”Utan dina andetag”.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Surare… Utmattad… Så som man blir som mamma 😉 Fast sen vände det och jag blev gladare. Jag har fått ett annat perspektiv på livet och vad som är värt att ödsla energi på eller inte.
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Kramats med maken… 

Vad önskar du att du gjort mindre?
Skällt på vovven 😦 Inte konstigt att hon varit gnällig och jobbig… hennes tid har förvandlats till 95% Philip-tid och 5% Lisa-tid. Men, bättring pågår.

Hur tillbringade du julen?
23:e städade undan, lekte med Philip, julmats-förberedelser såsom skinkan och sen uppesittarkväll med Lotta Engberg (Bingolotto) och jag vann 2 lotter!
24:e Julmiddag efter Kalle Anka och därpå följande paketöppning. Svärmor, Arvid, Brorsan, Mor, Far, Lill-svägerskan och vi. 
25:e Julmiddag. Denna gång med Svärfar och Birgit. 
26:e Städa undan allt skräp efter dubbla julfiranden… diska och tvätta.
 
Blev du kär i år?
Japp… tack och lov 😉 Det började lite illa, men artade sig på slutet sååå: Jag älskar dig Lars!
 
Favoritprogram på TV?
Hemskt att säga det, men Ullared har vi nog sett vartenda avsnitt av och så Robinson… annars är det inte mkt TV-tittande längre.

Bästa boken du läste i år?
Diana Gabaldons böcker i serien ”Främlingen”

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jobbade, fick tårta av maken och… nej, jag minns inte 😮
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om vi sluppit vattenläckan och den där jävla cyklisten som demolerade vår bil… 

Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Mama-comfy! 

De bästa nya människorna du träffade?
Har ingen aning…?

Slutligen kan jag konstatera att detta varit ett händelsefattigt år… men all fokus har legat på Philip och sett från den sidan så har det hänt så otroooligt mycket! 

2 thoughts on “Återblickar

Kommentera

