Är du sugen på kanelbullar? Ta då en tugga på en julgranskula;-)

Ja ungefär så kan jag summera Philips dag.

Nåja, dagen började faktiskt riktigt bra. Vi åt frukost och tog en promenad i den vackra vårsolen och hade turen att träffa på min vän (tillika studiekamrat och kollega) Linda,så då gick vi tillsammans och uppdaterade oss om varandra och våra arbetsplatser. Glad i hågen kom vi hem och vi åt lunch. Philip var trött, men jag skulle bara sätta igång en maskin med tvätt och göra eld i kaminen innan jag nattade honom… I ett obevakat ögonblick (max 10 sek) så hann lillen ha sönder en julgranskula och smaka lite på bitarna 😮 Gode Gud vilken chock! Jag fick inte ut ngt ur munnen på honom så jag ringde sjukvårdsupplysningen som rådde mig att åka in. Vi hamnade på akuten där vi fick vänta i 5 timmar innan en dr tog hand om oss och rådde oss att mata Philip med kanelbullar. Det skulle tydligen kapsla in vassa föremål riktigt bra. Tur att dr sa det, för annars hade vi gjort sparrisstuvning till middag åt Philip 😉 Nu ska vi hålla koll på om han får väldigt ont i magen och feber det närmsta dygnet och sedan även inspektera avföringen. Philip var obemärkt av händelsen, till skillnad från hans mamma, och han glufsade gladeligen i sig 2 st kanelbullar till middag 😉

Bild lånad (klicka på bild för att följa länk)

3 thoughts on “Är du sugen på kanelbullar? Ta då en tugga på en julgranskula;-)

  1. Buskille!! Men sicken trevlig medicin, det annat det än Kåvepenin 😀 Men kunde de inte ha sagt det på sjukvårdsupplysningen?
    Hoppas allt passerar utan att det märks.

    • Arga mamman ifrågasatte akutens rutiner när hon fick träffa läkaren kan du tro 😀 Jag tyckte först och främst att det var helt vansinnigt att vi fick sitta på vanliga akuten, när det finns en barnakut med läkare som kan remittera till rätt instans. Eller säga kanelbulle 😉

Kommentera

