Enough!

”Common now… gimme a break!”

Eländes elände, det tycks inte finnas någon botten på denna eländesavgrund vi befinner oss i. När man tror man når botten, så knakar det till och man faller ytterligare några meter. Tror det är ngn jävel som sitter med en Voodo-docka och sticker mig i bröstet hela dagarna!

”Men vad är det NU då?” tänker en del av er… ”Men sluta gnäll!” säger andra.

Lagom till första inskolningdagen så blir Philip magsjuk… så det blev ingen inskolning idag. Hunden hade tid för borttagning av stygn och undersökning av sina ögon (hon har fått ngn infektion i dom och det pusar… vilken skräll va? Utöver allt det andra ;-)) hos veterinären, men den fick vi lämna återbud till också.

Hade det bara varit enstaka saker, utspridda då och då, hade man väl inte blivit lika knäckt. Men nu har det tamejfan varit något ända sedan september!!! Vattenläckan var väl det minsta problemet egentligen – men det tog på krafterna ändå och plånboken tömdes… Sen allt med hunden och nu Phille som mår dåligt. Hur mycket man försöker se objektivt på saken så har man ju ett hjärta i kroppen och när dom små liven man älskar är sjuka så gör det ont  i mig. All denna oro sen! Ständig oro för Lisa och hennes åkommor och som oerfaren mamma så oroar man sig för minsta lilla hos Philip. Jag kan inte hjälpa det, men jag känner mig så hjälplös och osäker och jag finner mig själv sitta där och storgråta. Som sagt, det börjar bli för mycket… I normala fall så hade jag inte… äsch, detta är inte normalt någontans! Detta är för mycket!

Nåväl, bara gilla läget och inse att till slut vänder det… man härdas av alla prövningar. Så är det.

3 thoughts on “Enough!

  1. Aww. Hörde att de går mycket magsjuka nu hos barnen. Verkar vara överallt samtidigt.. :/ Hoppas allt vänder till det bättre snart. *Stora kramar*

Kommentera

