Är så innibaljans trött!

Sover inte bra på nätterna… Philip har haft en hel del oroliga nätter sedan Dagisstart. Sen har vi ju Lisa… *suckar*. Hon är orolig nattetid, vill ut och kissa mitt i natten, eller dricka vatten, eller bara vanka runt. Hon finner sällan någon ro, med den påföljden att hon håller mig vaken. Jag vaknar för minsta lilla ljud från Philip eller Lisa och har svårt att somna om.

Jag tror att Lisa börjar bli senil och att det är därför hon är så konstig. Några nätter han vi nu hämtat in henne i vårat sovrum och så har hon fått sova i sängen med oss. Första nätterna fick jag stryka med handen över pälsen på henne tills hon slappnade av och somnade. Och de nätterna hon sovit hos oss har hon varit jättelugn och kunnat hålla sig till morgonen med att kissa. Hon får gärna sova med oss, det blir varmt och gott och otroligt avslappnande att höra henne sova. Men ändå… det har varit så mycket elände att jag liksom inte kan slappna av fullt ut.

Så med det sagt så tänkte jag göra mig redo för bingen. Tvätta bort sminket, borsta tänderna, hämta ett glas vatten och sen sova.

Är nog extra trött idag efter: jobbet, handling, hämtning av Philip, promenad med son och vovve, försett Philip med mellanmål, badat pojken, lagat mat, tröstat en liten kille som ramlat och slagit sig så blodet rann runt framtänderna (!!! igen !!!) osv… osv… Det är mycket jobb att vara förälder! Nu börjar det bli dags att planera barn nr 2, men jag kan på fullaste allvar säga att ”Jag är nöjd!”. 😉

Nej, Godnatt då!

2 thoughts on “Är så innibaljans trött!

  1. Stackars Lisa, kanske är det dags snart ändå …? 😦
    Och inte för att det är någon tröst i sammanhanget men det där med sömnen hör mammarollen till. Nötte är snart 8 men jag vaknar ändå för allt. Jag tror att det kommer att förbli så tills barnen är utflugna ur boet (om ens då?). Och du, man måste inte skaffa fler barn om man inte vill!
    Kram på dig!

Kommentera

