Varför blir jag så här?

Så fort vårsolen tittar fram och snön börjar smälta undan så blir jag stressad. Stressad över alla måste som dyker upp. Trädgården är ju ett sånt där evighetsprojekt som faktiskt är oerhört roligt att jobba med, men som än så länge är alltför tidskrävande pga dåliga designlösningar (av förre ägaren). Trädgåden är utarbetad efter deras tycke och smak… funktionsaspekten har glömts bort. Eller kanske utformades trädgården så här för att dom skulle ha något att pyssla med X antal timmar per dag?

I år är min plan – låt trädgården vara! Inga nya projekt! Bara plantera om det sista perennlandet. Japp, så ska det bli! Jajjamensan, jorå…. joråsåatt… Ok, rhododendron ska grävas upp. Men inget annat ska göras… kanske sågar vi ner granen på baksidan och gräver upp Ölandstokhäcken också och då monterar vi en spalje där istället och vi kan gjuta en liten ny uteplats intill växthuset och brunnen. Tänk, vilka härliga eftermiddagar/kvällar man kan ha där. På spaljen ska det växa klängrosor och pipranka kanske. Solrosor vill jag ha där också. Men det kanske ser dumt ut om man inte anlägger den sista delen av häcken då också? Häck längs södra tomtgränsen då. Just det! En plattgång ska flyttas på och en betongtrappa ska gjutas. Intill trappan är det snyggt med en liten plantering… 

Ja ni ser hur jag spårar ur. På fullaste allvar så maler sådant i min arma skalle och jag får inte slut på det hela förrän det är gjort. De projekt som redan är utförda i trädgården har skänkt mig själaro, men så länge som Berit och Götes designlösningar är kvar så kan jag inte slappna av. Tror jag behöver gå i terapi.

Eller så kommer ni alla hit och hjälper till med eländet så det blir gjort någon gång!?! 😀

KÄLLA: alla bilder snodda!!!!

3 thoughts on “Varför blir jag så här?

  1. Det är bara att acceptera, sån är du. Följ med det istället för att försöka motarbeta det. 😉 Synd dock att du blir stressad. Du vet ju att när allt är i blom och bär frukt är det en fröjd. Det är också något särskilt över att odla, kreativt och du är otroligt skapande och kreativ. Jag är precis tvärtom, kör lite blomster i krukor och lådor, that´s it. 🙂

Kommentera

