Jobbet igen…

Hur gör jag egentligen? Nu visar det sig att högsta hönset känner till det hela mkt väl, men när jag ifrågasätter så blånekar hon men säger inställsamt: ”Stå på dig!”

VA!? vad menar människan? Vem är chef här egentligen? Vem bestämmer?

Så, jaha… jag antar att jag får ta tjuren vid hornen och ta snacket med den det gäller istf chefen? Eller ska jag vara så ilsket lagd att jag ringer peronalavdelningen och ber om hjälp?

Nej, jag är inte rädd att få sparken om ni tror det… det hela handlar om att mitt vara eller icke vara i mitt arbetslag. Det arbetslaget som fick mig att älska mitt jobb igen. Det arbetslag där jag möts av respekt och ett glatt leende. Det arbetslag som är totalt prestigelöst och jobbar för patientens bästa.

Så om det nu är helt upp till mig – vilket min chef uppenbarligen vill få mig att tro- så säger jag. Nej, tack. Jag stannar! 😉

2 thoughts on “Jobbet igen…

  1. Det låter som att chefen är konflikträdd men vill att du ska stå på dig. Kanske får du uppbackning då?

    Det är bara du som vet hur du bör göra men känns det som att du måste stå på dig ska du göra det!

    • Konflikträdd är bara förnamnet… Fast, ärligt talat vet jag inte om jag ens måste stå på mig? Det ärju än sålänge bara ett ”rykte”. Nä, jag får väl vänta och se… Fast att jag inte skulle stå på mig ärju en löjlig tanke. Jag står ju oftast på mig lite överdrivet mycket ;-D

Kommentera

