Lillen sov i vår säng inatt…

Han kunde inte somna om i sin säng – tror han hade lite ont i magen kanske. Jag vaknade i parti och minut vågade knappt röra mig av rädsla för att väcka den lilla godingen. Kl. 06.20 efter inte många timmars sömn vaknar han och vill stiga upp. Efter lite mornande så är det jag- som vanligt som får stiga upp med honom, medan maken ligger kvar och sover. Han sov dessutom till strax före 9!
Jag blir så innihelsikes irriterad på honom! (Maken alltså) Jag har fått EN sovmorgon sedan Phille föddes… EN! Och då steg make och son upp och lämnade mig att sova vidare – vilket jag inte gjorde – men jag hade ett val i alla fall och bara det var skönt.

Nu ligger maken i soffan och sover… stackarn. Han har haft en hård natt och morgon – NOT! *grrrrrr*

2 thoughts on “Lillen sov i vår säng inatt…

  1. Här är det tvärtom, stackars maken får alltid gå upp om vi inte bestämt dagen innan att jag ska gå upp. På morgonen är jag så sjukt morgontrött så jag skulle kunna kapa min ena arm för liiiiiiiite längre sovtid. Därför har vi gjort så att vi bestämmer dagen innan vem som ska gå upp. Annars blir det orättvist. Har det varit en krånglig natt är det han som går upp. Nattkrångel är min uppgift. Vi har så olika dygnsrytm så därför fungerar det rätt bra.

Kommentera

