Middagsplanerna…

börjar så smått ta form. Guuuu vad mycket gott det finns! Det jobbiga är att jag insett att jag föredrar för- och efterrätt 😮 Huvudrätter är sååå överskattade! Tråkigaste delen av receptplanerandet kan jag lungt påstå…

Men så här långt är menyn som följer:
Förrätt: Sparris av något slag

Dessert: Choklad, grädde och jordgubbar

Men så var det ju det där med huvudrätt… gahhhh, jag går bet! Ingen fisk eller skaldjur… men annars vad fan som helst. Bara jag slipper bo i köket hela dagen. Kaiza???

 

5 thoughts on “Middagsplanerna…

  1. Marinera en oxfilé i mycket vitlök, rödvin och olja. Salt och peppar. låt den ligga i länge, grilla hel eller i ugn (bryn den först). Stek den till den färg ni önskar, låt vila.. Skiva upp tunt och njut. För dyrt? Marinera en fläskytterfilé (benfri kotlettrad) i olja, balsamico, färska örter och stek i låg temperatur i ungnen..länge. Det blir saftigt och riktigt gott. Marinaden sköter sig själv och i ugnen sköter köttet sig själv. Enkelt.

  2. Jag har också blivit ett fan av ungsstekt kyckling som man fyller med örter, citron och binder ihop. Den sköter också sig själv ugnen och så steker man rotsaker tillsammans med kycklingen men kanske inte lika fancy att servera.

  3. Som tillbehör vill ju många ha potatis.. något vi gör då och då men som är väldigt meckigt är ju jacksonpotatis. Bakpotatis som bakas, gröps ur. Potatisen blandas med västerbottenost, smör och salt och peppar, ev ett par äggulor. Rör till ett mos och lägg tillbaka i potatisskalet och gratinera. En rödvinssås är aldrig fel. 🙂

    Jag skulle föredra en sallad med mycket blandsallad, tomat, rödlök, oliver och fetaost som tillbehör.

Kommentera

