Försommar

Påsken 2011 har verkligen fått en kanonfin start. Först och främst det fantastiska vädret vi har och all den grönska som den har medfört. Skärtorsdagsmiddagen var jättetrevlig och vi skrattade och gnabbades och hade hur trevligt som helst. Mitt förhållande till alkohol blir sämre och sämre med åldern och jag inser att jag kanske inte borde dricka alkohol alls… jag hinner knappt njuta av ett ynka glas vin innan huvudvärk och illamående kommer. Denna gång provade jag till och med att ta en allergitablett i förebyggande syfte – utan effekt dessvärre. Nåja, jag har lika trevligt utan… bara synd på den goda drycken. Här är en bild på tjejjerna:

Idag (långfredag) åkte vi och min storebror upp till makens barndomshem i Ö:a Ämtervik och besökte en av granngårdana som hade utställning i konstrundan. Riktigt fint har dom det däruppe och man kan ju konstatera att det är rena rama idyllen att bo där. Se här:

Väl hemma igen blev det grillning och soffhäng… Inte fy skam det heller. Till soffhänget äter jag:

image

I skafferiet finns nu honung från gården på hörn… mums! Och i fönstret i vardagsrummet står en ny pelargon (Den kallas Hitler-pelargon… men det han inget med den tölpen att göra mer än att den kommer från Tyskland)

image

image

P.S. Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.
© Juniphé

Kommentera

