Varit på tur!

(Igen)… nu värmer vi upp inför sommarens Norrlandstripp. Philip har börjat vänja sig vid bilåkandet och det är ju viktigt när vi ska åka närmare 300 mil.

I fredags drog vi iväg till storebror i Stockholm och det var så skönt att komma iväg. Det var verkligen på tiden att vi åkte, för vid närmare eftertanke har jag inte varit dit på drygt 2 år! Philip var som en solstråle hela vägen och höll sig vaken.

På lördag åkte vi till Skansen och vandrade runt och njöt av utsikten och det hyfsade vädret. Vi åt lunch på Restaurang Solliden och efter en stunds vandring blev det även en mjukglass i våffla. Mmm vad gott!

Lillen ser en apa 😉

Storebror, jag och Philip poserar vid Solliden

Köttbullar for the little one

Biff Lindström for the Manly men…

Veggie lasagne for the crazy bitch (Crazy = Varför tog jag inte biffen? Bitch = Kärleksfull mamma)

(Alltid bra att ha 2 kameror med… då blir alla med på bild – även jag ;-))

Vi hade en riktigt härlig dag som avslutades med smarrig pastamiddag av mästerkocken (jag) och senare blev det Polly och Eurovision-finalen.

Idag söndag blev det en liten avstickare till makens Morbror med familj i Hässelby innan hemfärd. Där bjöds vi på lunch och fika och snälla Johannes lekte med Philip på den stora studsmattan i trädgården. Vi vuxna stod runtomkring mattan utifall att lillen kom utstudsande 😮 Men jösses så kul han hade Philip! Så även om han bara är 18 månader så tror jag att han skulle ha stor nytta av en studsmatta (en ngt mindre variant med skyddsnät). Det borde vara enormt bra för fysik, kondition och koordination… för att inte tala om balansen! Nja, tål att tänkas på!

På vägen hem, strax väster om Karlskoga, gav en av bilens tändspolar upp och bilen fick köra hem på endast 4 cylindrar. Det blev en skakig och långsam färd hem. Men hem kom vi!

Vi har haft en superhärlig helg och jag längtar redan tillbaka!

P.S. Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.
© Juniphé

Kommentera

