Lite om helgen med mera…

Fredag: Det blev en tur till Ö&B i Edsvalla på kvällskvisten för påfyllning av tvättmedel, deodoranter, schampoo etc.  Därefter åkte vi en sväng till svärmor och Arvid i Norsbron för fika. Arvid hade köpt lite kläder till Phil vid sin senaste USA-resa. Riktigt fina!

Lördag: Åkte in till stan i jakt på skor till mig… hittade inga som föll mig i smaken. Jag gick på toa och sen skulle vi ta en fika… en besvärligare procedur än jag räknat med 😮 Toapappret var slut… och när jag skulle tvätta mina händer kom det ingen tvål ur behållaren på väggen, så jag tryckte en gång till – ”PLASK!” Jag insåg till mitt förtret att jag hade tvål i ansiktet och tvål hela framdelen av min tröja! Att gå ut bland folk i det skicket var inget alternativ, så jag fick tvätta upp tröjan och torka den i handtorken inne på dass… ringde maken som hämtade min kofta i bilen. Jassäjjerdåde! Fika i magen och en tur förbi Plantagen. Kom hem med en ”maskrosutrotare” och några perenner. Sen blev det plattläggning för mig och maskrosuppdragning för maken. Pappa hjälpte mig få till rätt lutning på uteplatsen och mamma tog hand om all disk som fyllde bänkarna i köket.

Philip kör bil 😉

Och äter kôrv!

Söndag: Sjösättning av svärfars båtar i Sunne och Gräsmark. Blev bjudna på god mat och gott fika och fick en härlig dag trots att regnet öste ner över oss det sista. På kvällen kom Anna och Fredrik på besök och vi grillade och hade en mysig stund.

En ruskigt söt krabat i grönt med sitt stackars byte. Aldrig sett en grön spindel!

Nu då? Tja, maken blir hemma imorgon också med lillen och antagligen torsdag med. Flytande avföring idag med. På jobbet rullar det på som vanligt och jag känner mig nöjd och glad över mitt jobb. Snart är det semester… 2,5 vecka kvar. Och inte ens fulla veckor, så i jobbdagar så är det bara 10 dagar till!

Sen då? Ja sen semester och föräldraledighet i sammanlagt 7 veckor! Vi säger ”Hej” till Sunnes vattenland, till Gränna och kanske visingsö och Koskullskulle. Sen blir det mycket husfix och hemmasemester. Ska bli riktigt skönt… även om jag fortfarande har mycket jobbenergi kvar efter mammaledigheten (och reducerad arbetstid).

P.S. Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.
© Juniphé

Kommentera

