Underbara sommar!

image

image

image

Kristihimmelfärd 2011 bjuder på ett strålande väder och strandhäng lockar. Idag lockade jag med mig mamma till stranden. Hon är inte den som tackar nej till solning. Det var runt 25 grader varmt när vi åkte ner dit kl 10 och varmare blev det. Philip grävde med sin spade i sanden och kastade sanden på sig själv, och den stackare som stod närmast 😉 I vattnet var det lite för kallt för att jag skulle våga doppa mig, några grader varmare vill jag allt ha. Runt 20 doppar jag mig utan större tveksamheter. Efter en timme ca kom pappa ner till oss på stranden och Philip blev överlycklig att hans lekkompis kom dit. Så han ropade: MOFFA! Och vinkade glatt. Vi hade kanonmysigt på alla sätt och vis, men det var lite för många ormar (1 stor huggorm + ett 30-tal ormbarn ) som solbadade där vi var. Sen kom det en lös Rottis springandes mot Philip så jag kastade upp honom på axeln i ren panik. Men allt gick bra, antar att hunden såg Philip kasta stenar i vattnet och ville vara med och leka? Nåväl, toppendag med toppenväder och många härliga skratt.

4 thoughts on “Underbara sommar!

    • Nej, jag håller med… tråkigt med så mycket ormar. Det är mycket i båthamnen bredvid, men trodde inte dom var särskilt förtjusta i badstränder… men uppenbarligen trivs dom där med :-/

Kommentera

