Påminnelse till en bister vinterdag.

Sitter här i min solstol och försöker fånga stunden.

Ljusgröna grässtrån vajar i vinden och kittlar både näsa och fötter. Trädens löv prasslar tyst i en stilla bris. Härligt när det fläktar lite. En humla äter näktar och pollinerar och surrar sedan vidare. Det är lugnt och stilla på vår gata så här i semestertider. Solen värmer och jag försöker minnas hur kallt det är på vintern… men det går inte. Jag sitter här med kjol och linne och bara njuter. Just nu finns det inga bekymmer eller måsten. Därborta hänger vittvätten på tork, emellanåt känner jag en svag doft av tvättmedel konkurrera med rosenprakten. Vilken härlig dag detta är!

Såg en Dopping jaga abborre idag, den dök ner under vattnet och kom sedan susande ovan sjöbotten jagandes denna lilla fisk. Fort gick det! Har aldrig sett sådant förut. Vi var i Hasseldalen och badade, åt solvarma jordgubbar och chips. Födelsedagslunch.

Det mesta känns rätt gött faktiskt! 😉 Nu fattas bara en härlig grillfest med min nya Muurikka så är sommaren komplett!

Bild: Potterybarn

Kommentera

