Har rensat kontaktlistan i mobilen

Bye bye M! Vad är det nu? 2,5 år sedan ”Time-outen”… Finns ingen som helst anledning att ha dig kvar bland kontakterna. Jag tycker synd om dig och allt helsike du fått stå ut med sedan du träffade jubelidioten S. Att han en dag skulle göra som han gjorde var väntat… Men att det dröjde så länge som det gjorde är svinigt av honom.  Som han betedde sig när du inte var nära och hur han höll sig på avstånd i ditt sällskap… ALLA visste hur han var – ALLA! Efter första mötet visste man… men du var förblindad. Kanske visste du, men du ville inte tro på det hela? Jag försökte förklara på bästa vis, för att inte såra… men det vet vi ju hur väl det gick? Jag var dessutom för feg för att berätta hur mycket jag visste om hans dubbelspel… men hade det gjort någon skillnad? Det var JAG som var elak. Nu knäpper jag dig lite på näsan och säger – Där ser du! Som man bäddar får man ligga! Osv.

Anledningen till att jag tar upp detta är att jag pratade om dig igår och jag tänker på dig idag. Tycker synd om dig som fått gå igenom allt med skilsmässan och nu detta med barnet. Sett din presentationsbild på Facebook och du har blivit så mager, hoppas att det är av egen fri vilja och inte pga måendet. Jag önskar dig och M ett bra liv och att du kan släppa sorgen över S… han är inte värd några tårar.

Att det blev som det blev mellan oss är beklagligt. Men jag vill inte ha tillbaka det vi hade heller, för det var ingen bra relation. Kanske hade det funkat bättre nu när S är ur bilden – jag avskyr honom för allt ont han gjorde dig, men genom åren började jag ogilla dig för vad du tillät honom göra med ditt liv.

Med det sagt önskar jag dig mycket glädje och lycka till i livet! Du har en underbar liten M  och han har tur som har en mamma som du.

Allra sist hoppas jag på din förståelse för att jag skriver detta här i bloggen. Jag kan inte skriva detta någon annanstans.

Kommentera

