För att fortsatt njuta av sommaren

… som faktiskt inte är över bara för att en annan börjat jobba, så har jag njutit ute i solstolen en stund idag medan Philip badade i sin balja under parasollet. Och nu i afton höll jag på att förgås i hettan så då åkte familjen D ner till Vänern och badade. Varmt och skönt i vattnet var det. Alla barnen var glada och busade i vattnet – utom en liten Philip som gallskrek så fort vattnet nådde över vristerna. Han vågar inte bada i sjön längre, inte sedan han ramlade i vattnet när vi var i Mangen med farfar och Birgit. Sedan dess får han panik och gallskriker, fastän man har honom i famnen och bara går omkring med vatten upp till knäna. Jag visste att det där fallet skulle sätta käppar i hjulet för sommarens sjöbad – men jag var väl ”hysterisk” som vanligt? 😉 Nåja, han badar i poolen hemma iaf (Vilken jag för övrigt hade sönder på en rostagg igår).

Hoppas det blir fler baddagar så vi kan njuta länge av sommaren 🙂 Phille får väl stå där på stranden och fega.

Kommentera

