Släkträff och kossor

Igår var vi upp till Granbäckstorp (i närheten av Gräsmark) och träffade släktingar från makens morfars sida. Makens systrar och respektive, mor med respektive och morbror med familj var också där och det var såklart extra roligt att träffa dom. Vi ses för sällan, men det blir ju så när man bor på olika orter, alla jobbar och helgerna är uppbokade månader i förväg.

Nåväl det var trevligt däruppe och vädret var verkligen kanonfint! Dom som anordnade kalaset bodde riktigt idylliskt mitt i ingenstans, med kor som betade in på husknuten och vidsträckt utsikt. Jag passade på att fota lite som vanligt… många kossor blev det 😉

Här är mina fina svägerskor med sina respektive.

Vi ses för sällan, men det blir ju så när man bor på olika orter, alla jobbar och helgerna är uppbokade månader i förväg. Kan tänka mig att maken saknar systrarna… jag saknar ju min bror jättemycket, och honom träffar jag oftare än maken träffar sina systrar (trots att dom bor på närmare håll) :-).

Idag blir det fortsatt släktträffande… mamma och pappa bjuder på ”trerätters” (huvudrätt, dessert och tårta), svärfar och Birgit kommer också. Philip får verkligen njuta av och krama på sina släktingar denna helg!

P.S. Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.
© Juniphé

2 thoughts on “Släkträff och kossor

Kommentera

