Nu är det mindre än 2 månader kvar!!!

Dags att skriva önskelista! 😉 I år är den väldigt enkel iofs för allt vi/JAG önskar är väl en ny tvättmaskin av märket Mièle. Japp eländigt dyrt, men vår gamla 80-talare som vi har i tvättstugan lever på övertid och slutar snart helt centrifugera. Och ska vi byta maskin så blir det en ordentlig sak med  lång garanti och enligt fackmän den ”bästa”.

Så för att kunna köpa den så önskar vi/JAG oss presentkort på El Giganten.

Sen då? Jag vill ha:  Skinnhandskar (Svarta eller mellanbruna, smala typ fingervantar),  Mascara (Ngn bra som inte klumpar sig och släpper efter några timmar).

Inte för att jag bakar särskilt ofta… men det kanske blir mer bakning nästa sommar och höst? Så jag önskar mig dessa två böcker:

I övrigt så är det väl inget särskilt jag önskar mig. Ett par hemstickade strumpor, eller en strut hemkokt knäck är alltid välkommet 😉

6 thoughts on “Nu är det mindre än 2 månader kvar!!!

    • Ja, den har svärmor! Den har faktiskt fått flest poäng i Råd & Röns test 2011… tätt följt av Miele. Men poängen satt på fel kriterier i mitt tycke :-/ Bland annat hade den 1 timmes längre tvättid än mielen på 40min bomullstvätt… Har även pratat med en vitvarureparatör som vi anlitar på jobbet och han rekommenderade Mielen. Den håller bäst. Men vi får se när det väl beger sig 😉

  1. Världens bästa mascara är Fiberwig! Släpper inte, vattenfast, men går lätt bort med varmt vatten (38gr) Man måste ”jobba upp” den, men det blir inga spindelben och man får superlånga ögonfransar!
    Jag vet ett ställe som är stora på skinnhandskar…;-) Faktiskt störst i Örebro iaf. Viljken stl? Hur ska de se ut? Tunna el. tjocka? Lammnappa? Hjortnappa? Ullfoder? Premaloftfoder? Fleecefoder?
    Kram
    Nettan

    • Ja fiberwig har jag hört talas om! Men så fick jag Lancome mascara av Sofi och A förra julen och då behövde jag ju inte köpa själv 😉

      Jag gillar tunna med textilfoder. Perfekta att köra bil med… vilket skinn det är kvittar. Huvudsaken är att dom är sköna och inte klumpiga. Storlek vette sjutton… har ngn mellanstorlek.

      Kram

    • Jasså??? Ja, det är bra med lite alternativa maskiner, när det blir dax att välja. Som sagt Svärmor är mkt nöjd med sin LG, så vi får se vad vi köper 🙂

Kommentera

