Hej och hå!

Jag längtar galet mycket till julledigheten nu! Jag är toktrött på morgonen och jag känner att kroppen vill ha en paus. Tack och lov är jobbet inte så stressigt och psykiskt påfrestande som det var förr. Kliniken har gott om kompetent personal, nöjda patienter och det är roligt att gå dit varje dag. Men detta till trots så vill jag ha sovmorgon! Jag vill skrota runt här hemma osminkad i myskläder eller morgonrock med flottigt och spretigt hår. Sen när jag slappat ordentligt så kan jag ta mig en dusch kl. 17 på kvällen och skrota vidare. Inga måsten – utöver Julafton och Juldagen. Jag känner att det är vad hela familjen behöver.

Denna vecka startade lite kaotiskt, då en nära anhörig blev allvarligt sjuk. Men nu är denne ihoplappad av bästa tänkbara läkarteam och vi kan pusta ut lite smått. Livet är skört och sådana här omständigheter får en att tänka efter och känna tacksamhet över allt man har och dom man har omkring sig. Och då inser man hur bra man har det.

Nu är det soffhäng med maken, glögg och pepparkakor… och Arga Snickaren. Då ser man hur eländigt andra har det hemma och man inser att vi hittills varit förskonade. Vi har haft vett att inte slita ut oss och leva ett evigt liv i renoveringsträsket. Utan ta ett rum i taget och verkligen fundera över hur vi vill ha det. Inga snabba beslut – helst – som man sedan ångrar.  Och just nu är vi rätt nöjda och känner inget större behov av renoveringar på ett tag. Tack och lov.

 

One thought on “Hej och hå!

  1. Snart tassar du runt i sockarna hemma och myser med liten igen. Fast sovmornar är väl kanske att drömma då förstås 😀
    Skönt att det gick bra för släktingen!
    Kram

Kommentera

