Fluffigt skryt?

Svävar på små fluffiga moln här hemma idag. Har fått träffa en viktig person igen och det gjorde gott för själ och hjärta. Några glädjetårar fälldes också och det var härligt välgörande.

Philip utvecklas ruskigt fort nu och han roar sig med att namnge tangenter på tangentbordet 😮 Och han kan ju massor med bokstäver och siffror! Oj oj oj! Jag minns inte att jag hade ngt intresse av att lära mig läsa på riktigt före lågstadiet. Jag kunde alfabetsramsan och räkneramsan såklart, men så mycket mer än så var jag inte intresserad av – tror jag? Så detta är främmande och samtidigt spännande för mig. Fortsätter han i denna takten har han kanske till sommaren klurat ut hur man skriver och läser enklare ord (för nu ritar han bokstäverna I, P och O). Låt mig poängtera att han är 2 år och 1 mån imorgon. Skryt skryt skryt 😉

Nej nu blir det sängen… somnade först 02.30 inatt så jag känner mig lite mör.

2 thoughts on “Fluffigt skryt?

  1. Jag säger som Tina, uppmuntra hans intresse. Det är roligt och lärorikt. Som du kanske minns var LP också riktigt intresserad tidigt och han är det fortfarande. Jättekul!

Kommentera

