Julefrid!

Ja, man kan väl kalla min bloggtorka för det. Jag har valt att inte stressa upp mig och göra saker som jag inte har någon lust med, och då blev bloggen lidande. Så vad har hänt sedan den 13:e december? Ja, en hel del, eller inte mycket. Har jobbat som vanligt, varit på Julkonsert med Christer Sjögren, Pernilla Wahlgren och Gunhild Carling (Jag och mamma sänkte medelåldern rejält i den publiken kan jag lova! Vita pudlar överallt!).

image

image

Vidare har vi fixat det sista inför jul, promenerat i den första snön och sett den första snön smälta bort lagom till julafton. Dagarna har bara rullat på och igår var det alltså julafton. Den mysigaste dagen på hela året! Riktigt härligt hade vi det trots avsaknad av snö.

I år var det mamma och pappa som stod för julen. För skojs skull ska jag berätta vad vårt julbord bestod av:

Julskinka, julsylta, rökt hjortskinka, inlagd sill, senapssill, gravad lax med gravlaxsås, whiskysenap, Johnny’s senap, grönsallad, äppelmos, potatis, 3 ostar, bröd, rödbetssallad, rödkål, långkål, Janssons frestelse, älgköttbullar, Värmlandskorv, prinskorv, revbenspjäll.

Till dessert blev det fruktsallad med vaniljkesella och mammas hembakade fikabröd. MUMS!

Tror att jag varit extra snäll i år då jag fått jättefina presenter!

– Presentkort på klippning

– Bidrag till tvättmaskinsköp

– Presentkort på Cervera

– 2 ovala röda skålar från ”Le Creuset”

– Paljettklänning i svart

– Röd kofta med paljetter

– Pernillas Jul (Kokbok)

– Dubbeltäcke

Tomten har lämnat 3 paket under granen!

Oj så spännande!

Sötaste Tomtenissen!

Här var det dukat

Kökspersonalen (3 av dom)

Kalle Ankas Jul lockade föga...

Farfar och Philip

Julstämning

Julemys i Pappas och Mammas lya

Ett perfekt gömställe!

All den goda maten!

Viktor Rydbergs Julsaga läses upp

Och så kom TOMTEN!!!

Spännande med "Lulplappar"

Farfar i Julstämning

Ojoj så många paket!

Min nya kofta!

Bubben min!

P.S. Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.
© Juniphé

One thought on “Julefrid!

Kommentera

