Åter i tjänst och regnet det bara öser ner!

Julledigheten var snabbt avklarad denna gång och suget efter mer vila och ledighet dröjer sig kvar. På jobbet är det fullt upp som vanligt och jag känner mig mindre stresstålig i detta tillstånd. Har dessutom gått upp i 100% igen och det känner jag också av. Men men, så många månader ska jag inte jobba förrän jag blir ledig igen. Så jag får hålla ut.

Vilket tråkväder vi har då! Snön som kom på nyårsdagen smälte snabbt bort och kvar ligger bara plogvallar. Nu regnar det och blåser. Ser nu ut genom fönstret och regnet har övergått i blötsnö… måtte det bli kallare nu så att snön får ligga kvar. Jag vill inte ha mer oktoberväder!

 

Kommentera

