Igår blev jag lite ledsen…

Efter en dags vab så sa jag till maken -”Åh vad jag har saknat dig idag”. Med det menade jag inget annat än precis det jag sa. Jag vävde inte in några antydningar om att jag skulle ha haft en tuff dag – för det hade jag inte. Philip hade varit helt underbar och dagen hade varit perfekt på alla sätt – det enda som hade gjort den helt fulländad är om även maken hade delat den med oss.

Min superärliga make tyckte att jag var knasig och sa att han aldrig brukar sakna mig. Och absolut inte när han är hemma med Philip. Brutalt ärligt.

Ja, jag får ju erkänna att han sällan får en chans att sakna mig. Mina kvällar och helger spenderar jag allra helst med mina favoritkillar… Fast, nu inser jag ju att det kanske bara är jag (och Philip) som uppskattar detta. Så vad ska jag göra då? Skippa de 2-3 timmar jag får med sonen efter jobbet för att ge maken mer utrymme hemma och ge honom en chans att sakna mig? Efter lillen lagt sig är jag trött och redo för bingen. Och då går jag ofta och lägger mig medan maken sitter kvar framför TV:n eller går ut i garaget… då får han egentid iofs. Kanske har jag gått och blivit en tråkig inventarie på gamla dar?

Jag kan ju inte förvänta mig att han ska sakna mig, men nog vore det skönt i hjärtat att känna sig saknad ibland. Så därför blev jag lite ledsen igår… och uppenbarligen hänger det med även idag.

 

One thought on “Igår blev jag lite ledsen…

  1. Förstår att du känner dig lite ledsen det skulle jag också göra. Min (numera 🙂 ) make har ibland utbildning eller jobbar på annan ort under några dagar, så då får vi tillfälle att längta efter varandra riktigt ordentligt. Det är trist när han åker men desto roligare när han kommer hem igen :).

Kommentera

