Lördag

Ännu en jobbvecka är till ända och familjemyset tar vid. Lillen har varit på ett strålande fnitter-humör hela veckan. Receptet på det är SÖMN. Ett bra tag nu har det strulats vid sänggåendet – tror det började där strax innan jul när Philip blev väckt av en otäck mygga som sög blod på hans arm. Sedan dess har han varit väldigt svår vid läggning. Men nu tycks han ha fattat att man måste sova för att orka med en morgondag. I alla fall så hoppas vi på det!

Igår när Philip och jag satt vid matbordet och åt eftermiddags-mellis så pratade han om ”tornet” och ”klockan”… ett jädra tjat var det. ”Ska vi gå en promenad efter fikat Philip?” ”Nej, titta tooornet med klockan!”… Vilket torn??? Tja, efter en stunds funderingar insåg jag att han menade Domkyrkan i Karlstad som han till sin stora glädje fick syn på i förra helgen när vi var en tur in till stan. Så, idag åkte vi dit och morfar fick följa med. En trevlig promenad på stan fick vi dessutom och utöver Domkyrkobesök så köpte jag äntligen en ”TV-kanna” och det blev denna:

Bild lånad från Frapp.se

Hade egentligen bestämt mig på förhand för en svart, men denna var nedsatt i pris och maken och pappa tyckte bägge at den var finare. Och eftersom vi är två som har bestämmanderätt i hushållet och jag fick bestämma att det skulle bli en Stelton, så kunde maken få bestämma färg. Dessutom gillar jag grönt, men tänkte fega och köpa en svart 😉

Vi tog oss en tur till Ö&B och inhandlade lördagsgodis, schampoo, deodoranter etc. innan vi åkte vidare till svärmor som bjöd på middag.

Nu passar vi på att soffmysa en stund maken och jag innan läggdags. Om bara några månader är mysstunderna på tu man hand borta och det dröjer väl ca 2 år innan dom återinträder. Så nu gäller det att njuta av lugnet ett tag 😉

Kommentera

